Sista Dagen i Tehran

Det är nu sista dagen i Tehran innan jag tar mig söderut mot främst Isfahan och sedan Persepolis. Mina två vänner, Soodabeh och Samira, har verkligen gjort så att jag fatt ut så mycket mer av min vistelse i Tehran. Jag har nu också lyckats att ta ut pengar på svenska ambassaden. Tydligen råder det en sanktion mot Iran så varken visa, mastercard eller något annat internationellt kreditkort fungerar här. Det är nu dags för mattinköp och Persisk historia.


Mina två vänner och guider Soodabeh och Samira


Utanför ingågen till Shah Abdol Azim mosken innergård


Innergården till Shah Abdol Azim mosken


Ytterliggare en bild från innergården till Shah Abdol Azim mosken


Ingågen till Shah Abdol Azim mosken


Till sist hittade jag dom, japanerna!


Samira och en japan i givakt


Ingången till Iran Bastan Museum


Uthuggning från Persepolis av kung Xerxes


Från kakhe Saadabad, mattan är 145 kvadratmeter


Ett rum i kungens slott med tusentals små speglar på väggarna


Utsikt över bergen och Tehran från kungens slott


Slutligen, det är här i det händer


Kommentarer
Postat av: mams

så jättefina bilder! och uthuggningarna från kung Xerxes har jag läst om i konstvetenskapen, sån lycka att få se allt detta. kram mamma

2008-10-07 @ 10:09:00
Postat av: Jessica

haha :) jag älskar Japaner. Det slår aldrig fel, dom är underbara.

Puss

2008-10-07 @ 16:23:18
URL: http://jexinas.webblogg.se/
Postat av: Gustavo

Mycket givande och roliga bilder. Må lyckan vara med dig..



2008-10-07 @ 17:03:44
Postat av: Sandra C

Jag är avundsjuk, vill också resa jorden runt och se spännande platser!

2008-10-08 @ 23:22:46
URL: http://ambivalenta.blogg.se/
Postat av: Johannes

Fasiken vilka läckra bilder! Nattbilderna på mosken var riktiga höjdare :)

Favoriten dock= Japan i givakt (med IRAN-tröja)!

Nu börjar det hända saker i bloggen så jag kommer sitta som klistrad.

Jag är glad för dig Jasp!



Kramis

2008-10-09 @ 19:02:58
URL: http://weeklythreesome.blogspot.com
Postat av: samira

hi:)nice pictures,i hope an enjoyable trip 4 u:)take care friend

2008-10-10 @ 13:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0