Framme i Dubai och bilder från Persepolis

Jag har nu spenderat ett dygn i Dubai och det är verkligen en mix av överflöd och fattigdom. Mer om Dubai i nästa inlägg. Som lovat kommer nu bilder fran Persepolis vilket var en otrolig upplevelse. Trots Persepolis anseende och storslagna historia var det näst intill folktomt. Jag fick gå och klättra omkring bäst jag ville, de enda säkerhetsvakter som fanns där var de vid ingången som rev biljetterna. Denna frihet gjorde upplevelsen mer maffig och skapade en känsla av att verkligen vara en del av Persepolis, inte bara en passiv åskadare. Jag låter bilderna tala för sig själva i detta inlägg. Jag kan dock tillägga att den sista bilden inte är tagen från Persepolis som de andra utan ett par kilometer därifran vid Naqsh-e Rostam. Det är gravkammare uthuggna i bergsvaggen, menat för de stora kungarna Darius the Great, Xerxes, Artaxerxes och Darius II.























Kommentarer
Postat av: mams

återigen, så fina bilderna är. Känner igen mycket från historieböckerna, bl a den spegelvända hästen som syns lite på en bild. Igårkväll var Pia och jag på Globen och lyssnade på Leonard Cohen, fantastiskt bra var han. kram mams

2008-10-16 @ 17:25:48
Postat av: Mattis

Du ser ut att ha det bra kompis..Men för helvete, har du bara med dig ett par byxor eller? Hur va kebaberna i Iran förresten?;) Miss ya..

2008-10-18 @ 00:12:13
Postat av: samira

hi:)plz someone translate mattis comment 4 me,i wana knowww:)would u...?

2008-10-19 @ 21:47:23
Postat av: Johannes

Sista bilden på den uthuggna gravkammaren är sjukt mäktig! fan vad soft att du fick dra omkring där ensam. Kände du dig som Indy då eller?

Och förresten; Hur var kebaberna i Iran? :)

2008-10-20 @ 22:50:39
URL: http://weeklythreesome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0