Esfahan

Jag ankom till Esfahan i tisdags och ska nu efter några intensiva dagar bege mig vidare mot Shiraz och framförallt Persepolis. Jag har besökt två väldigt maffiga moskeer. Den ena är allmänt känd som den vackraste medan den andra är känd som en av världens största och äldsta. Jag har även besökt kungens gamla palats och Shah Abbas Hotell vilket var det hotell som morfar bodde på under sin vistelse i Esfahan. Idag köpte jag också mattor, en till mig själv och en till Garfield. Under ett par helvetiska dagar hade jag även feber och var magsjuk vilket gjorde att det kändes som att jag skulle skita på mig var eller annan timme. Mycket nöje!


Min guide i Esfahan Mania


Kupolen av f.d. Kings Mosque vilken sedan revolutionen heter Imams Mosque


Den är av många ansedd som den vackraste mosken i världen Sheykh Lotfollah Mosque


Jame Mosque är en av de äldsta och största moskeerna i världen. Riktigt sköna gubbar som sover


Solnedgång över bron Kajo Pol


Jag med matthandlarna efter en lyckat affär, jag är lätt mest nöjd(åtminstone på bilden)


Mitt badrum med ett hål i golvet och en s.k. "Stockholmsdusch"

Kommentarer
Postat av: mams och papsen

så fina byggnader och så kul att du har besökt morfars ställen, han pratade så om dessa. Vi har precis kommit hem efter en blöt golfrunda på nya TC banan men riktigt kul att spela! kram från mamsen och papsen

2008-10-11 @ 19:39:21
Postat av: mamsen och papsen

så fantastiska byggnader och kul att du besöker dom ställen morfar pratade om. Vi kommer precis hem från en blöt golfrunda på nya TC banan som var riktigt rolig att spela. Hoppas du mår bra nu! kram från mamma och pappa

2008-10-11 @ 19:42:33
Postat av: Ida

Hej Jesper! Jag är avundsjuk på dig som får se allt du får se nu :) Jag önskar dig en trevlig resa och jag hoppas vi ses i London snart!

2008-10-13 @ 11:48:39
URL: http://tollefsen.blogg.se/
Postat av: P-bro

hehe det ser bra ut. schyssta byggnader. tur att du överlevde matt affärs gangsterna. vad blev det för matta? om du kommer nära någon mer sån moske eller liknande kan du väl ta några närbilder på mönstrena på väggarna om du inte gjort det redan. ha det bra.

2008-10-13 @ 11:51:42
URL: http://www.elitefleethiphop.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0