Besvikelsen Dubai

Dubai var faktiskt en besvikelse. Fullt av pengakåta, oärliga och osympatiska människor. Jag forväntar mig att bli blåst vid många tillfällen under mina resor men i Dubai var det bara tråkigt. Under mina tre dagar i Dubai var det bara en höjdpunkt, vilken skedde i en biosalong där jag spenderade ett par timmar med att se Warlords med Jet Li och Andy Lau i en skön engelsk dubbning. Jag är i Bahrain nu vilket till ytan är ungefär samma sak som Dubai men det är en mycket skönare känsla i människorna och staden. Imorgon drar jag vidare mot Nepal och låter mig styras av känsla mer an någon specifik tidsplanering. Det kan därfor dröjja lite innan nästa inlägg.


En av Dubais moskeer


Någon gata i Dubai


Burj Al Arab Hotel


Bostadsrätter på den berömda Jumeirah Palm


Det nyinvigda lyxhotellet Atlantis


Strand med hotellet Atlantis i bakgrunden


Inne på ett köpcenter som var uppdelat utifrån olika delar av världen. Här är den kinesiska delen


Den persiska

Den indiska osv.

Warlords med Jet Li och Andy Lau!


Kommentarer
Postat av: bro-fo-sho

så dubai var inte så bra... det är ju bara byggt för att vara lyxigt så vad ska man förvänta sig? det var schysst bilder iallfall. David the matt-handlare tyckte det var kul att du åkt till iran! ha det

2008-10-20 @ 01:12:44
URL: http://www.elitefleethiphop.com
Postat av: mamma

verkar inte så spännande som Iran precis. har mailat om hur du gör med banken. kram mams

2008-10-20 @ 11:08:56
Postat av: Malin

tjena jaaasp! fan va kul att du är där och inte här. för här regnar det och blåser hela dagarna och är inte alls så varmt och skönt som där du är. Fint du. Fortsätt skriva, vi följer med spänning jag och min maaaan :D Ta det lugnt! Cheers. Jo, hur länge är du mataffärerna där borta och hur mkt nytt godis har du provat? Hade du och johannes åkt ihop hade vi hittat er smällfeta längst in i en godisaffär någonstans långt långt borta om typ 2 år. Hahahaha :) Fred!

2008-10-20 @ 22:45:13
Postat av: Johannes

Hinner du med att ligga på playan och jäsa ngt?

Det kan väl räknas som kulturellt i viss mån :)

Du måste ta med dig några favoriter av godis som du hittar så har vi testkväll sen! Det måste ju finnas hur mkt rolig mat och snask som helst där nere.



Travel well!

2008-10-20 @ 22:58:27
URL: http://weeklythreesome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0