Kerela, Mumbai, terrorister och Darjeeling

Det var ett tag sedan förra inlägget och det har hänt en hel del sedan dess. Jag tog mig först ner till Kerela för att njuta av lite lugnt strandliv. Tyvärr gick min kamera åt helvete där nere så jag kan tyvärr bara lägga upp bilder från de första dagarna. Efter Kerela åkte jag till mumbai och var där under de uppmärksammade attackerna. Jag hade som tur var ett tidigt tåg mot Ellora dagen efter så jag gick och la mig tidigt den kvällen. Jag var faktiskt och åt på Leopolds Cafe någon timme innan attackerna började just där. Efter att ha besökt grottorna i Ellora återvande jag till Mumbai 2 dagar efter attackerna och fann staden i princip öde. Allt var stängt och det var inte många människor som vågade sig ut. 3 dagar efter var dock Mumbai tillbaka till sitt gamla jag igen och man kunde inte se några spår av vad som hänt 3 dagar tidigare. Efter Mumbai åkte jag till Calcutta för att ta mig vidare upp till Darjeeling i nordöstra Indien. Darjeeling var verkligen Indien när det är som bäst. Naturen, luften, människorna osv. var verkligen en upplevelse och som avslutning på det hela tog jag det världskulturarvs listade tåget ner för berget. Tåget kröp fram i 10km timmen och tog 8 timmar men var ett utmärkt sätt att uppleva de natursköna vyerna. Nu är jag på väg tillbaka mot New Delhi och förhoppningsvis kan jag laga min kamera där.


Samtliga bilder är alltså från stränderna och restorten där jag bodde i Kerela



















Kommentarer
Postat av: johan.

Hallå mannen,



Trist att höra att din fina ricoh gått sönder och skönt att du missade terroristerna! Strandbilderna ser riktigt nice ut, får bli en ny slapp-resa igen. Jag letar lya i Götet nu, men det är inte lätt, synd att du och frugan redan hade planer. Vi ses på avenµn! Tja

2008-12-08 @ 09:58:36
URL: http://abagofpeanuts.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hej Jesper

Fina bilder, verkar vara tomma stränder. Du är väl före turisterna. Synd att kameran var sönder när du var i Daarjeling, samt tågfärden. Fixa nu kameran i Dehli, så att vi kan se fler fantastiska platser. Det var ju tur att allting gick bra i Mumbay. Mamma blir nog lugnare när du lämnar Indien.

Ha det bra.

Pappa

2008-12-08 @ 10:42:13
Postat av: mamma

hej jesper! äntligen lite uppdatering. synd med kameran och du får väl köpa en billigare antingen i Dehli eller Hongkong ifall dom inte kan fixa den. Nog bra om du har koll på var du är - inte stora populära ställen där britter/amerikanare är...

Ha det så bra och ser framemot fler inlägg

kram fr mamma

2008-12-08 @ 11:50:24
Postat av: Tony

Har nu tagit del av din flum gum resa hemma hos padde och blev tvingad till ett inlägg. Det var ju tur att du överlevde attackerna. Nästa resa får du ta med padde på så han får flumma lite också.

2008-12-08 @ 17:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0