Hong Kong, Peking och Jul

Sedan sist har jag hunnit med en hel del. Jag flög till Hong Kong från Delhi för att spendera 4 riktigt bra dagar där. Det ar en sjukt cool stad med en skön mix av väst och öst. Några av höjdpunkterna från Hong Kong var Adidas Originals flagship store, Bruce Lee statyn och öns skyline. Jag mötte även upp Jens som rest omkring i Kina under ca. 3 månader. Vi spenderade en dag tillsammans i Hong Kong men vi möttes upp igen i Peking där vi befinner oss just nu. I Peking är det betydligt kallare än på övriga platser jag har besökt. Efter att ha trotsat kylan de första dagarna drog jag på mig feber och blev sängliggande under en dag. På julafton letade vi upp ett IKEA varuhus där vi åt jultallrik, drack julmust, julöl och glögg. På kvällen träffade vi några svenskar som vi drack öl och risvin tillsammans med. Jag har även besökt den förbjudna staden och Temple of Heaven. Imorgon tar jag tåget över Sibirien till Moskva där jag anländer om 1 vecka. God Jul, God fortsättning och Gott Nytt År!


Min Niki 1000 från Mumbai


Min henna målning


Hong Kong


Hong Kongs skyline


Bruce och jag


Fiskmarknad


Temple of Heaven i Peking


Jag och Jens


Julafton på IKEA


Det är här folkhälsan i Kina trimmas


Den förbjudna staden

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det var kul att se bilder igen. Verkar kallt i Peking. Tiden har gått fort, du skall ju snart på tåget hem.Du verkar ha hittat nya skor sen Indten. Hoppas att du kan höra av dig under tågresan. Jag antar att pengarna har kommit in på ditt konto. Ha det så bra, hälsa Till Peking.

Pappa

2008-12-26 @ 18:02:04
Postat av: mamma

grattis på namnsdagen Johannes! men du sitter nog på tåget nu. Hoppas att även tågresan blir fin.

kram mamma

2008-12-27 @ 12:15:18
Postat av: Don P aka herman-o

ojdå en staty på kungen! Det måste varit höjdpunkten på resan att stå brevid en officiell Bruce Lee avbildning! nice, man kanske ska åka dit...

Inga bilder från Adidas affären? hoppas du provade äta någon konstig fiskrätt iallafall. vi hörs ganska snart. jag har en julklapp (väldigt stort paket, hårt också) till dig, den står där hemma.

ha det

2008-12-27 @ 14:33:57
URL: http://www.elitefleethiphop.com
Postat av: Soodabeh

Hey Jesper,



I hope to enjoy your tarveling & be well.

I follow your photos on your bolgg routinly but its for some time that you dont have any new ohotos on you bolgg,Let me know if you come back in Sweden?here in Iran is cold i think it should be so cold in Sweden isnt it?



I think you might be so busy with your trips,beacuse you dont e-mail to us (Samira & I).



P.S. do you repair your camera?



good luck and take care.





you firend.Soodabeh

2009-01-08 @ 07:10:29
Postat av: Mikah

Hello.



Although I have no idea about your language (I'm Japanese) but I really enjoyed your blog! Nice pics. Made me wanna explore Asia so much...



:c)



Mikah

2010-04-12 @ 15:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0