Bilderna jag inte trodde fanns

Jag har nu äntligen ankommit Delhi efter en tågresa som blev 23 timmar försenad. Som grädde på moset blev mina skor stulna när jag låg och sov middag på tåget. Jag har nu lämnat in min kamera och förhoppningsvis går den att laga innan jag lämnar Delhi för Hong Kong den 15:e. Jag skrev aldrig sist att jag köpt en 35mm kamera i Mumbai. Jag hittade en sliten kamerashop där en gubbe satt och sålde ouppförpackade 35mm kameror. Jag köpte en Niki 1000 som tillsammans med mig fyllde 23 år nu i december. Jag hade väldigt låga förväntningar på bilderna särskillt eftersom jag inte lyckades veva tillbaka filmen ett par tillfällen, glömde linslocket på ganska många gånger och laddade en rulle helt fel så att hela filmen repades(ni kommer se repan på den 5:e bilden). Jag blev därfor väldigt överasskad när jag fick se resultatet där man faktiskt kan se vad bilderna ska föreställa. Det är så klart inte samma skärpa som med min digitalkamera men jag måste säga att det blev en charmig känsla i dessa bilderna.



Victoria Terminal(CST) i Mumbai, tågstationen där ett av terrorattentaten inträffade


Mumbai


A place where lovers go

Grottorna i Ellora som är urgrävda ur en solid klippa



Det fanns totalt 32 grottor


En gammal helig plats som omgärdas av Mumbais moderna gräddhylla



Calcutta

The Marble House i Calcutta som bestod av en skön blandning av Indien, kolonialism och go galenskap. Kolla bara vakten med spjut



Darjeeling. Killen på bilden är en av 3 personer som jag bodde tillsammans med i Darjeeling



Darjeeling



Darjeelings zoo som var en riktigt höjdare. Det här är en röd panda



Darjeelings zoo



Solnedgång i Darjeeling



Totalt kaos när indier skulle foto soluppgången


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Jesper

Kul att få se fler fina bilder från Indien, speciellt Darjeeling. Hoppas digitalkameran går att fixa inför Kinabesöket och resten.Det spännande att höra om Hongkong.

Du får väl investera i några dojjor som ingen annan vill ha, eller sova lättare.

Ha det bra

Pappa

2008-12-12 @ 13:49:09
Postat av: mam

skrev inlägg igår men verkar inte kommit in, prövar igen.



Vad bra att du haft en kamera så då kunnat dokumentera ändå, bilderna har en annan mjukare färgskala nu. Kul att höra vad du har för dig resten av tiden i Indien. Lucia hälsning från mamma

2008-12-13 @ 11:50:10
Postat av: Malin

hej å hå! jag tycker nästan de här bilderna var de bästa. får man säga så? alla bilder har varit grymma men de här kändes så otroligt dokumentära vilket jag gillar väldigt mkt. very nice! jag ocj jessica var på peter jöback och njöt i fredags. han gav mig lite julkänsla för det har jag inte någon än. knasigt. har du det? går det att få det där borta? hoppas det iaf.

trist att ngn stal dina skor. det var inte några samalrskor va? men i så fall har du ju tusen till hemma så det kanske är ok? hoppas du hitta några nya som e lika fina :)

nu ska jag jobba. ta hand om dej, ses snart!!

2008-12-16 @ 16:02:14
Postat av: Anonym

Hej Jesper

Du är väl i Hongkong nu. Hur gick det med kameran?

Spännande att höra från Hongkong och Kowloon.

Ha det bra.

Pappa

2008-12-17 @ 09:54:11
Postat av: Jesper

Joda, de bilderna som gick att framkalla blev bra. Jag lagade kameran i Delhi sa nya bilder ar att vanta. Jag ar just nu i Hong Kong men flyger vidare till Peking imorgon. Det ar sjukt mycket julstammning i Hong Kong, de har till och med borjat med julrea vilket jag ar sjukt tacksam for. Nytt inlagg nar jag ar i Pekning.

2008-12-19 @ 14:47:35
Postat av: Mattis

Typiskt Malin att gilla de här bilderna mer..Göteborgare ska alltid vara så jävla svåra;) Bli inte sån nu när du flyttar dit.Fisk är inte godare än kebab, du har mitt ord på det..puss

2008-12-19 @ 18:38:23
Postat av: Malin

Mattis din lilla fuling ;)

Jag äter inte fisk, kebab ÄR godast!

Är det därför du aldrig hälsar på eller?

P&K

2008-12-20 @ 19:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0